dotter har en konkurrenskraftig sida

Off-Topic Discussions

dotter har en konkurrenskraftig sida

Postby Labi1995 » Mon Nov 05, 2018 2:35 am

F?r n?gra veckor sedan skrev jag ett inl?gg om adidas nya mellans?lteknik som kallas Boost. De introducerade formellt Boost sole materialet Nike Air Presto Womens i NYC idag, och video av h?ndelsen str?mmade live. Jag slutade just titta p? videon och n?gra saker slog mig. adidas ?r inte riktigt s? polerad som Apple n?r det g?ller Nike Air Max 2017 Womens PR-h?ndelser som denna. M?nga p?st?enden g?rs om den energi?terg?ng som Boost erbjuder, men mycket liten information har l?mnats f?r att s?kerhetskopiera den. Det ?r en sak att h?vda att mekanisk provning visar att Boost ger mer energianv?ndning ?n EVA, det ?r en annan sak att visa att mellans?lmaterialet faktiskt ger en prestanda n?r den b?rs av en m?nsklig l?pare. Den senare skulle kr?va fysiologisk provning av l?pande ekonomi i l?pare som b?r Boost-skor mot liknande skor med en EVA-mellansula. Beteende av d?mpande material i mekaniska tester ?vers?tts inte alltid till hur de utf?rs p? en m?nniska - som ett enkelt exempel kan m?nniskor springa p? ytor som varierar Nike Air Odyssey Hombre mycket i fasthet och ger samma effekt. Varf?r? Eftersom vi justerar saker som stivhet i v?ra ben, muskelaktivering etc. Om Boost verkligen ger en prestationsf?rdel, Nike Dunk Sky High Femme borde det inte vara fruktansv?rt sv?rt att demonstrera med n?gra enkla experiment. Efter att ha hunnit p? den f?reg?ende punkten talade Haile Gebreselassie vid h?ndelse och sk?mt kommenterade att IAAF kommer att fr?ga adidas vad som h?nder med den h?r skon (dvs. en unders?kning av Boosts prestationsf?rb?ttrande egenskaper - f?rmodligen inte vad adidas ville, eller kanske det var?). Detta presenterar ett intressant dilemma. Om du ?r adidas h?ller du dig till marknadsf?ring av energibesparingsf?rdelarna med Boost baserad p? mekanisk provning, eller tar du n?sta logiska steg och visar verkliga prestationsf?rb?ttrande f?rdelar hos m?nskliga l?pare. Och om du visar det Nike Air Max 95 Femme senare, kan det leda till att skor som anv?nder Boost ?r f?rbjudna fr?n elitkonkurrens? Om skoen verkligen ?r revolutionerande (och det kan mycket v?l vara), vad h?nder Nike Air Vapormax Mens om n?gon k?r ett sub-2: 00-maraton i det h?r ?ret eller n?sta? Alla dessa fr?gor ?r intressanta att begrunda, och kommer utan tvekan att h?lla in dessa skor rampljuset n?r vi leder till den officiella fris?ttningen av skor senare i m?naden. En av de projekt som jag h?ller p? att bli involverad i ?r att hj?lpa kraftuttaget p? mina barns skolor att organisera sin andra ?rliga milstolpe. Jag sprang "ras" i fjol med mina barn, och vi hade alla en blast. Jag m?ste se min ?ldsta son bl?ddra f?rsta halvlek i spetsen, bara f?r att krascha och br?nna p? uppf?rsbacke (hans pacing beh?ver lite arbete ...). Jag uppt?ckte ocks? att min 7-?riga dotter har en konkurrenskraftig sida Adidas NMD Womens som jag aldrig visste om - en vuxen kvinna gick sin v?g mot m?lstrecket och hon bultade sig fram?t och skickade henne tillbaka! Jag var nyligen Facebook chattar med Nike Air Max 90 Femme min kolumnist Nate Sanel om ?mnet att f? barnen aktiva, och som pappa delar han ett liknande intresse f?r ?mnet. Nate har en passion f?r ?mnen som r?r n?ring, och han fr?gade mig om jag n?gonsin hade sett Jamie Olivers TED-prat om att l?ra barn om mat. Jag hade inte, och min fru och jag s?g det ig?r kv?ll. Det ?r en av de videoklipp som verkligen g?r att du slutar och t?nker. Jag gillar att vara aktiv, men min kost ?r l?ngt ifr?n perfekt. Ibland beh?ver jag en p?minnelse om att jag m?ste st?lla ett b?ttre exempel f?r mina barn, och Olivers video hamnar verkligen hemma (min fru g?r ett fantastiskt bra jobb f?r att se till att vi ?ter bra, jag ?nskar att jag var mer som henne i detta avseende ).
Labi1995

Return to General Discussion